Kavga ve Kamera Açıları
Yumruk |
|
|
KÖTÜ YUMRUK:
İğrenç değil, sadece belli bir kuvvetten yoksun. Şekli güzel olmasına rağmen, iki karakterde de bazı şeyler daha olmalı ki, şöyle sağlam bir darbe indiği anlaşılsın. |
İYİ YUMRUK:
BU çok daha iyi. Yumruğun gücü bir ok şeklinde belirtilmiş. Yumruğu atan karakterden gelen yatay çizgi ve darbeye maruz kalanın vücudunun çizgileri, darbe noktasında eğilmiş. Yumruğu, çizgilerden oluşan bir karalama gibi göstermek, yumruğun güzü ve hızını vurguluyor. |
Tekme
|
|
|
KÖTÜ TEKME:
Burada da aynı durum. Hedef karakterin sopa gibi dümdüz olması bize tekmenin hiçbir özelliği olmadığını söylüyor. Tekmeyi atan kişi sanki diğer karaktere doğru ayağını kaldırmış gibi sanki. |
İYİ TEKME:
İşte BU acıtmış olmalı! Tekrar... yatay çizginin taşıdığı kuvvet, vücudu darbe noktasının çevresine doğru germiş durumda. Darbeyi alan karakter bir süreliğine ayağa kalkamayacak sanırım. Tekmeyi atan karakterin vücudundaki bütün denge tekmenin vurduğu darbe noktasına doğru yükleniyor.
|
Detayları eklemek:
|
|
Yaptığınız işi toparlayıp detaylara indiğinizde, o sahnedeki hareketi aktardığınızdan emin olun. Yumrukların ve kolların kenarlarında çabuk çabuk atılmış çizikler var. Bunların kolun gittiği yönde olması gerektiğine dikkat edin. Diğerinin kafası, darbeyi aldığı noktadan geriye doğru savrulmuş. Adamın kafası ve salyaları, yumruğun gücünü sergiliyor. Bükülmüş çizgiler koyduğum yer, darbenin ilk temas ettiği noktadır. |
Kavga: Açı Seçme
Kötü Açı |
|
Bu, kadının pozisyonunun hareketli olmadığı anlamına gelmiyor. Sadece hareketin gösterimi açısından adil değil. Çok basit ve cansız. Bu savuruşu anlatabilecek en basit kare.
|
Daha İyi |
|
Bu, hedefin gerçekten savrulduğunu söyleyebileceğiniz bir mantığa sahip. Bu pozisyon daha hoşnut edici ve olayı geri plana, ses efektlerine ya da konuşma baloncuklarına bırakıyor... ama hala daha iyi olabilirdi. Bu kareyi eğer hedef çok önemli bir şeye çarpacaksa ya da hasardan ayaklarının üstüne düşerek kurtulacaksa o zaman kullanırdım.
Bu hareketin onu hareket edemez hale getireceğini göstermek için, biraz yakın plana ihtiyacımız var.
|
En İyisi |
|
Booooooom! Düşme anını gösteren bir kare seçmek hareketin bütünlüğünü ön plana çıkarıyor.. bir karede hedefin savrulduğunu... havada uzun bir yol kat ettiğini....ve çok kötü bir iniş yaptığını görebiliyoruz. Kollar ve bacaklar bükülmüş! Yine.. savrulma yolu boyunca olan kıvrımlı hareket çizgileri hareketi tamamlıyor.
|
|
|
|
|